پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مکرون از احتمال تولید واکسن کرونا طی چند ماه آینده خبر داد

مکرون از احتمال تولید واکسن کرونا طی چند ماه آینده خبر داد
امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه می گوید: واکسن بیماری همه گیر کووید ۱۹ ممکن است به زودی آماده شود.

به گزارش یورونیوز، رئیس جمهوری فرانسه گفت: احتمال تولید واکسن ویروس جدید کرونا طی ماه‌های آینده وجود دارد.

امانوئل مکرون همچنین از همکاری کشورهای اروپایی با یکدیگر در زمینه تحقیق برای تولید واکسن بیماری کووید ۱۹ ابراز خرسندی کرد.

امانوئل مکرون که در اقامتگاه تابستانی خود در جنوب شرقی فرانسه و در جریان یک نشست خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اظهار داشت: ما با همراهی یکدیگر همکاری اروپایی در زمینه واکسن را بهبود بخشیده‌ایم. بسیاری از کشورهای دیگر و کمیسیون اروپا برای تشویق شرکت های داروسازی اتحادیه اروپا در زمینه تحقیق برای کشف واکسن همسو شده‌اند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

وی افزود که همکاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا با یکدیگر شامل حصول اطمینان از وجود ظرفیت کافی برای تولید و عرضه واکسن نوع جدید ویروس کرونا به جمعیت کشورهای اروپایی می شود.

از سوی دیگر کمیسیون اروپا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که با شرکت داروسازی «کیور-وک» (CureVac) در آلمان برای عرضه ۲۲۵ میلیون دوز از واکسن احتمالی کووید ۱۹ به توافق رسیده است. این چهارمین توافق مشابه بین اتحادیه اروپا و شرکت های داروسازی محسوب می شود. اتحادیه اروپا پیش از این با شرکت های داروسازی «سانوفی» و «جانسون و جانسون» برای عرضه به ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون دوز از واکسن احتمالی به توافق رسیده بود.

بنابر گزارش یورونیوز، کمیسیون اروپا همچنین روز ۱۴ اوت با شرکت داروسازی «آسترازنکا» برای عرضه ۳۰۰ میلیون دوز از واکسن احتمالی کووید ۱۹ توافق کرده بود. در این توافق پیش بینی شده است که اتحادیه اروپا می تواند ۱۰۰ میلیون دوز دیگر علاوه بر ۳۰۰ میلیون دوز اولیه دریافت کند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.