جمعه، 31 فروردین 1403

برای درمان دردهای مزمن، سراغ مسکن‌های ضد درد نروید

  • 18 مرداد 1399
  • 15:30
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
برای درمان دردهای مزمن، سراغ مسکن‌های ضد درد نروید
متخصصان بریتانیایی می‌گویند مسکن‌های ضد درد از قبیل پاراستامول، بنزودیازپین‌ها یا مواد افیونی، آسپرین و ایبوپروفن برای درمان دردهای مزمن مناسب نیستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی به نقل از گاردین، انستیتوی ملی سلامت و تعالی مراقبت بریتانیا (NICE)، اعلام کرده که این داروها نه تنها هیچ سودی برای بیمار ندارند بلکه در طولانی‌مدت باعث آسیب‌های احتمالی از جمله اعتیاد می‌شوند.

درد مزمن با دردهای عادی متفاوت است و بدن حتی پس از بهبود آسیب نیز به فرستادن سیگنال‌های درد ادامه می‌دهد. این نوع درد ممکن است چندین هفته تا چندین سال ادامه یابد. برخی از شایع‌ترین دردهای مزمن عبارتند از سردرد، دردهای پس از جراحی، دردهای پس از وقوع ضربه، کمردرد، درد آرتریت، دردهای ناشی از آسیب عصبی و دردهای روان‌تنی.

به گفته متخصصان، در حالی که بیماران انتظار دارند درد آنها تشخیص واضح و معالجه موثری داشته باشد، اما مدیریت این دردها برای پزشکان بسیار چالش‌برانگیز بوده و عدم تطابق میان انتظارات بیمار و نتایج درمانی می‌تواند بر رابطه میان متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و بیماران تأثیر بگذارد، که نتیجه احتمالی آن تجویز داروهای بی‌اثر اما مضر است.

متخصصان همچنین هشدار داده‌اند که داروهای ضد صرع از جمله گاباپنتینوئیدها، بی‌حس‌کننده‌های موضعی، کتامین، کورتون و... به افراد برای مدیریت درد مزمن نباید ارائه شود.

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.