جمعه، 10 فروردین 1403

خطر انتقال کرونا در جایگاه‌های سوخت را جدی بگیرید

خطر انتقال کرونا در جایگاه‌های سوخت را جدی بگیرید

عضو انجمن علمی بهداشت محیط ایران گفت: جایگاه‌های عرضه سوخت به دلیل استفاده مکرر افراد از وسایل مشترک یکی از خطرناک‌ترین مکان‌ها جهت انتقال ویروس کرونا به شمار می‌روند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا محبوب فر عضو انجمن علمی بهداشت محیط ایران و کارشناس اپیدمیولوژی بیماری‌های واگیر با اشاره به این که در حال حاضر ویروس کرونا با جهش عفونی‌تر شده و قدرت انتقال بالاتری دارد؛ اظهار کرد:  این ویروس در مسیر جهش خود قابلیت‌های جدیدی را به دست آورده است که در برخی موارد موجب ناشنوایی افراد بروز سکته‌های مغزی و قلبی هم می‌شود.

وی  افزود: در حال حاضر فوت مبتلایان به کرونا به علت این است که ویروس وارد سیستم قلبی- عروقی و مغز و اعصاب آن‌ها شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین مکان‌های انتشار ویروس کرونا جایگاه‌های سوخت است. به همین دلیل به افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد به پمپ بنزین‌ها ورود نکنند.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

محبوب فر تصریح کرد: مردم باید یک ترس آگاهانه نسبت به کرونا ویروس داشته باشند که بتوانند تغییری در راه و رسم زندگی با وجود شرایط فعلی داشته باشند. این تغییر در درجه نخست متوجه افرادی است که بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات حساس دارند.

 

به گفته وی تا جایی که امکان دارد سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال در منازل خود به سر ببرند و در مکان پر تردد مانند پمپ بنزین‌ها که منبع خوبی برای انتقال ویروس کرونا است، کمتر ورود کنند. در پمپ بنزین‌ها حتما باید تمام پروتکل‌های بهداشتی به خصوص ماسک زدن رعایت شود.

وی تصریح کرد:  افراد حین ورود به جایگاه‌های سوخت حتما باید ماسک سه لایه پزشکی یا فیلتردار استفاده کنند و از خودرو‌های خود پیاده نشوند. همچنین در صورت پیاده شدن از خودرو از دستکش‌های یکبار مصرف استفاده کنند و پس از انجام کار دستکش‌ها داخل سطل زباله انداخته شود.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

محبوب فر تاکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید و از مکان‌هایی مانند سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها به هیچ عنوان استفاده نکنید. رعایت فاصله اجتماعی بدون زدن ماسک و دستکش تاثیری نخواهد داشت. کارکنانی که در جایگاه‌های سوخت به مدت چند ساعت مشغول به کار هستند باید تمام پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها را به طور دقیق رعایت کرده و تا جایی که امکان دارد هزینه سوخت به صورت  الکترونیکی پرداخت شود.

وی در پایان یادآور شد: دستکش‌های متصدی‌های جایگاه سوخت باید هر ۴ ساعت یکبار تعویض شود. همچنین اگر هنگام فعالیت در تماس با افراد دیگر دستکش و ماسک آن‌ها آلوده شد همان لحظه باید آن را تعویض کنند.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.