جمعه، 10 فروردین 1403

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

دستیاران با سوابق تحصیلی، وارد چرخه ارائه خدمت می‌شوند

دستیاران با سوابق تحصیلی، وارد چرخه ارائه خدمت می‌شوند
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: احتمالا سه چهارم دستیاران با توجه به سوابق تحصیلی، واجد شرایطی خواهند بود که می‌توانند بدون امتحان و در اسرع وقت به چرخه ارائه خدمات وارد شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از وبدا،  علی اکبر حقدوست روز یکشنبه درباره دستیاران پزشکی بیان کرد: امتحان ارتقای گواهی نامه و دانشنامه تخصصی یکی از دغدغه‌های اصلی این افراد است. حفظ استانداردهای آموزشی از یک طرف و کاهش فشار روانی از طرف دیگر و صدالبته توجه خاص به تامین نیازهای درمانی سطح کشور، شرایط ویژه‌ای را ایجاد کرده که نیاز به اتخاذ تدابیر و تصمیمات جدی را پررنگ می‌کند.

وی افزود: بعد از رایزنی‌های گسترده به لطف خداوند تصمیمات اعلام شده وزارت بهداشت به نظر تامین کننده حداکثری خواسته‌های تمامی ذی‌نفعان است.

حقدوست گفت: با توجه به استقلال بخش‌های آموزشی و نظرات دانشگاه‌ها و مورد سوابق تحصیلی، احتمالا بیش از سه چهارم دستیاران واجد شرایطی خواهند بود که می‌توانند بدون امتحان مشخص شمرده شده و در اسرع وقت به چرخه ارائه خدمات وارد شوند. بدین شکل هم در شهریور ماه نیروهای توانمند و پرانرژی نیازهای اصلی درمان را پاسخ خواهند داد و هم این متخصصین جدید فرصت خواهند داشت قبل از شروع سال تحصیلی زمینه استقرار خانواده خود را در محل تعیین شده ساده‌تر فراهم کنند.

***به کانال سازمان نظام پزشکی بپیوندید

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: اهمیت آزمون دانشنامه برای دستیاران ساعی بر کسی پوشیده نیست.  این عزیزان سال‌ها با صرف وقت بسیار بالا تلاش می‌کنند با ارتقای دانش و مهارت خود به سطح برتر دست پیدا کنند و شرایط خاص کرونا و فشارهای ماه‌های اخیر از یک طرف و نیاز وافر بخش درمان باعث شده که دغدغه این گروه از دستیاران افزایش یابد.

وی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا در امتحان سال جاری در شهریور ماه برای داوطلبانی که در شهریور ماه طرح خود را آغاز می‌کنند در امتحان امتیازاتی در نظر گرفته شود تا اگر ایشان از وقت مطالعه خود برای ارائه خدمت و شروع به کار سریع‌تر می‌کاهند به شکل‌گیری منطبق بر چهارچوب‌های قانونی کمک شوند.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

حقدوست گفت: طبیعی است همه این موارد جزییات بسیاری دارد که به تدریج به اطلاع خواهد رسید تا دغدغه‌ها کاهش و سوالات بیجواب باقی نماند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.