جمعه، 10 فروردین 1403

راهنمای نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در منزل + دانلود متن

راهنمای نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا در منزل +  دانلود متن
مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت از ابلاغ راهنمای نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید 19 خفیف در منزل خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، مریم رسولی مدیر کل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت از ابلاغ راهنمای نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید 19 خفیف در منزل خبر داد.

وی  افزود: با توجه به همه‌گیری ویروس کووید-19 در کشور و محدودیت تخت‌های بیمارستانی و نیروی پرستاری مورد نیاز جهت مراقبت از بیماران بستری و با در نظر گرفتن ظرفیت مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل، معاونت پرستاری با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اقدام به تدوین و ابلاغ دستورالعمل نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید-19 خفیف در منزل به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور کرد.

***سازمان نظام پزشکی  را در اینستاگرام  دنبال کنید

مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری وزارت بهداشت گفت: افراد دارای علایم خفیف تحت شرایط خاص مندرج در این دستورالعمل، نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند و مطابق با دستور پزشک، ادامه درمان آنها می‌تواند در منزل انجام گیرد. لذا با توجه به اهمیت مراقبت‌های پرستاری در منزل، آموزش خودمراقبتی به بیمار و خانواده و در راستای حمایت خانواده‌ها و مراقبت از بیمار و همچنین برای استفاده مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل در جهت افزایش ایمنی بیمار و جلوگیری از گسترش این بیماری، ویرایش دوم راهنمای "نحوه مراقبت از بیماران مبتلا به کووید -19 خفیف در منزل" جهت استفاده بیماران، خانواده آنها ومراکز مذکور با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی تبریز، ویرایش و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

برای دانلود راهنما اینجا کلیک کنید.

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.