ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

سازندگان برنامه های توهین آمیز علیه جامعه پزشکی به مراجع ذیصلاح معرفی شوند

سازندگان برنامه های توهین آمیز علیه جامعه پزشکی به مراجع ذیصلاح معرفی شوند

 به دنبال پخش برنامه ای توهین آمیز علیه جامعه پزشکی از شبکه یک سیما ،هیات رئیسه مجمع عمومی  و هیات رئیسه شورای عالی  سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به معاون اول قوه قضائیه و رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواستار معرفی سازندگان چنین برنامه ها و تنظیم کنندگان این نوع سیاستها جهت پیگرد قانونی به مراجع ذیصلاح شدند.

معاون اول محترم قوه قضائیه و رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

       احتراماً ، به استحضار می رساند در ادامه سیاست گذاریهای ناصوابی که طی سالیان اخیر از سوی برخی برنامه ریزان سیمای جمهوری اسلامی به اجرا درآمده است ، در روزهای اخیر درشبکه یک سیما مجدداً جامعه خدوم پزشکی مورد اهانت و بی حرمتی قرار گرفته و مطالبی منتشر گردیده است که مصداق بارز " تهمت و شایعه پراکنی " و " ضدیت با اخلاق" تلقی می گردد.

همانطوریکه در نامه شماره  8155/10/100/398 مورخ 4/3/1398 رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی ، تاکید گردیده، نخستین پیامد پخش چنین برنامه هائی سقوط اعتبار رسانه ملی به نازل ترین درجه ممکن از اعتماد مردم است.

چرا باید جامعه پزشکی که ایثارگری ها وخدمات بی دریغ اعضای آن در راه تامین سلامت مردم ، در جریان همه بحران ها از سالهای دفاع مقدس تا بلایای طبیعی از جمله سیل ویرانگر اخیر بر هیچکس پوشیده نیست ، این چنین مورد بی حرمتی و اهانت قراربگیرد ؟ آیا غیر از اینست که عده ای از فرافکنی مشکلات و عواقب سوء مدیریت ها و بحران های اخیر سعی درتخریب چهره خدمتگذار و جایگاه جامعه پزشکی نزد مردم ، قصد و انگیزه  سیاسی معینی را دنبال می کنند؟

همانگونه که در اصلاحیه قانون اساسی درسال 1368 ، در مورد اصل "175" به صراحت تبیین شده است : " در صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران آزادی بیان و نشر افکار با رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور باید تامین گردد . نصب و عزل رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با  مقام معظم رهبری است و شورایی مرکب از نمایندگان رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی (هر کدام 2 نفر) نظارت بر این سازمان را برعهده خواهند داشت." لذا، از آن مقام محترم انتظار می رود چه به لحاظ کسوت قضائی و چه بعنوان رئیس شورای نظارت بر صدا و سیمای جمهوری سلامی ایران ، ضمن صدور دستورات قانونی دائر بر جلوگیری از چنین وقایع تاسف آورو تشویش اذهان در رسانه ملی، سازندگان چنین برنامه ها و تنظیم کنندگان چنین سیاستها را جهت پیگرد قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی بفرمایند.

جنابعالی در تاریخ 10/2/1398 دربیاناتی که دررسانه های جمعی نیز بازتاب داشت بیان داشته ایم که : " هر کسی در هر جائی باید حرفهایش توام با اخلاق و متناسب با شئون خود و جامعه باشد. چنانچه مسائلی که جنبه تهمت یا شایعه پراکنی داشته باشد قابل پیگرد است."

بنابر این بر مبنای نامه رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی ، انتظار می رود در مسند رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و در اجرای اصل 175قانون اساسی ، دستورات لازم جهت تذکر و پیگرد قانونی در مورد سیاستگذاران و عاملان برنامه فوق و موارد مشابه صادر گردد.

 

هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی             هیات رئیسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی

جمهوری اسلامی ایران                                                  جمهوری اسلامی ایران

از طرف                                                                            از طرف

دکتر عباس آقازاده                                                                دکتر محسن مصلحی

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.