جمعه، 10 فروردین 1403

مصوبات هشتمین جلسه شورای عالی مورخه 97/1/30

تاخیر طولانی مراجع ذیربط در تعیین و اعلام تعرفه های تشخیصی و درمانی سال 1397 و عدم توجه به نقطه نظرات سازمان نظام پزشکی بعنوان نماینده اقشار مختلف جامعه پزشکی طبعاً عوارض متعددی را بدنبال خواهد داشت.
  • هشتمین جلسه شورایعالی سازمان نظام پزشکی در روز پنج شنبه مورخ 97/01/30 تشکیل و موارد ذیل به تصویب رسید.
  • -  نظر به پیشنهاد رئیس کل محترم سازمان مبنی بر توجه بیشتر شورای عالی به مطالب مبنائی نظام سلامت منجمله آموزش و ... (که در ماده 4 قانون نیز آمده است) مقرر گردید پیرو مکاتبات و مصوبات قبلی در این خصوص اقدامات لازم توسط شورای عالی صورت پذیرد.
  •  
  • با توجه به تاخیر طولانی مراجع ذیربط در تعیین و اعلام تعرفه های تشخیصی و درمانی سال 1397 و عدم توجه به نقطه نظرات سازمان نظام پزشکی بعنوان نماینده اقشار مختلف جامعه پزشکی که طبعاً عوارض متعددی را بدنبال خواهد داشت مقرر گردید:

    الف مجدداً مواضع کارشناسی سازمان که در کمیسیون تعرفه و بیمه بطور مکرر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و نقطه نظرات تکمیلی اعضای محترم شورای عالی و هیات رئیسه محترم مجمع ، جمع بندی و به مراجع و روسای محترم نظام پزشکی های سراسر کشور و انجمن های علمی گروه پزشکی اعلام گردد.

    ب سازمان از کلیه طرق ممکنه نسبت به پیگیری موضوع تا حصول نتیجه مطلوب اقدام نماید.

  • پیرو مصوبه شماره 17 پنجمین جلسه شورای عالیمورخ 5/11/96مقرر گردید با توجه به مشکلات عدیده همکاران ، موضوع در اسرع وقت توسط کمیسیون تخصصی مشورتیانتظامی بررسی و نتیجه به شورای عالی منعکس گردد.(مصوبه شماره 17 پنجمین جلسه شورای عالی مورخ 5/11/96 " نظر به اینکه برخی از قضات محترم بغیر از پرداخت دیه، ضرر و زیانهای دیگری همچون پرداخت هزینه درمان، از کار افتادگی و غیره هم برای جامعه پزشکی لحاظ می نمایند، مقرر گردید سازمان نسبت به انعکاس نظریه شورای محترم نگهبان مبنی بر غیر قانونی بودن این موضوع، به کلیه نظام پزشکی های سراسر کشور اقدام نماید.")

     

  • با توجه به پیشنهاد برخی از اعضاء محترم شورای عالی مقرر گردید اصلاحیه بعمل آمده در ماده 10 فصل دوم راهنمای عمومی اخلاق حرفه ای اعضای سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران (که طی مصوبه شماره 2 پنجاه و یکمین جلسه شورای عالی مورخ 19/5/96) اعلام گردیده ، مجدداً موضوع در کمیسیون اخلاق و آموزش و پژوهش بررسی و نتیجه به شورای عالی منعکس گردد.

     

  • پیرو مصوبات متعدد شورای عالی درخصوص پیگیری مشکلات متعدد همکاران محترم داروساز و تجمع اعتراض آمیز آنان در روز پنج شنبه مورخه 30/1/97 ، شورای عالی ضمن تائید بیانیه پیوست مقرر نمود در اسرع وقت کمیسیون تخصصی مشورتی دارو و تجهیزات پزشکی با همکاری سایر کمیسیونها دیگر راهکارهای عملیاتی خود را به شورای عالی منعکس نماید.

     

  • - پیرو ارائه گزارش در خصوص برخورد توهین آمیز با یکی از همکاران جامعه پزشکی در شهر دبی مقرر گردید:

    الف از ایشان به نحو مقتضی قدردانی گردد.

    ب موضوع از طریق وزارت امور خارجه  و سایر مراجع مربوطه پیگیری گردد.

    ج- در صورت اهمال یا هر گونه تخلف توسط شرکت  یا شرکت های برگزار کننده این کنفرانس ، محرومیت ها و محدودیت های شدید در خصوص آنان و  محصولات مربوطه اعمال گردد.              

  • مکاتبه شماره239/207/1396 مورخ 16/11/96 رئیس کل محترم سازمان در خصوص درخواست نظام پزشکی زنجان مبنی بر راه اندازی هیات بدوی انتظامی دوم مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.
  •  
  • با توجه به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات فیمابین همکاران جامعه پزشکی و سازمان تامین اجتماعی در حضور مسئولان محترم آن سازمان مقرر گردید کمیته مشترک فیمابین سازمان نظام پزشکی ، نماینده مجمع انجمن های علمی و شورای عالی و سازمان تامین اجتماعی جهت پیگیری توافقات بعمل آمده در این جلسه و موارد احتمالی در آینده تشکیل گردد.

     

  • با توجه به موافقت مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی در خصوص عقد قرارداد همکاری با دفاتر کار مامائی در کل کشور از طریق سامانه نظام پزشکی ، مقررگردید در اسرع وقت سازمان نسبت به پیگیری و اجرایی شدن موضوع اقدام نماید.

     

  • نظر به اینکه مصوبه 23 فروردین ماه 1394 هیات دولت مستند به قانون قدیم (بند "ه" ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه) توسط دیوان محترم عدالت اداری نقض شده است و تعرفه فعلی حق فنی داروخانه ها با استناد به قانون جدید (ماده 9 قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور مصوب 10 بهمن 1395 ) که در فروردین ماه 1396 توسط هیات دولت ابلاغ شده ،کماکان به قوت خود باقی است ، مقرر گردید الف - سازمان نسبت به شفاف سازی و اطلاع رسانی مناسب در این خصوص اقدام نماید.

    ب- هماهنگی های لازم جهت تشکیل جلسه فوری با رئیس محترم دیوان عدالت اداری با حضور رئیس کل محترم سازمان و رئیس محترم شورای عالی انجام گیرد.

  • پیرو مصوبه شماره 17 ششمین جلسه شورای عالی مورخ 26/11/96، با توجه به وجودتعارض بين شرح وظایف و اختیارات سازمان(بندب ماده٣قانون)، و"طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت"كه در تاریخ 1/9/1396 در مجلس شورای اسلامی به تصويب رسیده است و براى دومين بار در تاریخ 27/9/1396 توسط شوراى محترم نگهبان جهت اصلاح به مجلس برگشت داده شده ، ولزوم صیانت از اختیارات سازمان نظام پزشکی مقرر گردید سازمان در اسرع وقت نسبت به انجام اقدامات موثر و ارائه گزارش به شورای عالی اهتمام ورزد .
  • با توجه به ضرورت اجرای مصوبات شورای عالی در خصوص حق عضویت اعضاء،اصلاح سامانه ،اعلام تعرفه های مصوب در خصوص خدمات سازمان به نظام پزشکی های کل کشور و مشکلات ایجاد شده در این زمینه ها مقرر گردید رئیس شورای عالی موارد فوق الذکر را با معاونین مربوطه مطرح و پیگیری قانونی انجام شود و نتیجه به شورای عالی منعکس گردد.
  •  
  • با توجه به انجام مکاتبات مختلف در خصوص مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان به نظام پزشکی های کل کشور و وجود ابهامات متعدد در این خصوص مقرر گردیددر اسرع وقت موضوع و مکاتبات مذکور در کمیسیون تخصصی مشورتی مالیات و عوارض بررسی و نتیجه به شورای عالی منعکس گردد./ن
برچسب ها : شورای عالی
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.