جمعه، 10 فروردین 1403

پرداخت حق عضویت از الزامات حضور در انتخابات است

پرداخت حق عضویت از الزامات حضور در انتخابات است
رییس کمیته انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران با اشاره به این که برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک مشارکت بیشتر پزشکان را بدنبال دارد گفت : پرداخت حق عضویت و تایید هویت پزشکان از الزامات حضور در انتخابات است.

حمید خاکسار رییس کمیته انتخابات انجمن پزشکان عمومی ایران در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی در خصوص برگزاری انتخابات این انجمن بصورت الکترونیک بیان داشت : برگزاری انتخابات الکترونیک در NGO ها و تشکل های مردمی در همه جای دنیا مرسوم است و انجمن پزشکان عمومی نیز به عنوان بزرگترین تشکل بعد از سازمان نظام پزشکی قصد دارد انتخابات خود را بصورت الکترونیک برگزار کند.

وی با اشاره به شعب انجمن پزشکان عمومی در اقصی نقاط کشور افزود : با توجه به این که افراد زیادی در شعب انجمن پزشکان عمومی عضو بوده و فعال هستند اگر انتخابات را بخواهیم بصورت حضوری در یک روز برگزار نماییم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان این که برای نخستین بار در یک سامانه که مربوط به کمیسیون انجمن های علمی  است امکان ثبت نام همه اعضای جامعه پزشکی در انجمن مربوطه بوجود آمده است ادامه داد : طبق آیین نامه انتخابات انجمن علمی همه اعضای شعب اگر بخواهند در انتخابات انجمن مرکزی شرکت نمایند باید عضو انجمن مرکزی شده و حق عضویت خود را پرداخت نمایند.

خاکسار به مذاکراتی که انجمن پزشکان عمومی با وزارت بهداشت انجام داده است اشاره کرد و اظهار داشت :  انجمن پزشکان عمومی سامانه ای را طراحی کرده است که پزشکان می توانند به راحتی وارد آن شده و عکس و کارت نظام پزشکی خود را آپلود نمایند و با پرداخت حق عضویت کارت حضور در انتخابات الکترونیک را مشاهده کنند.

عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز با بیان این که کارت فوق توسط پست از سوی انجمن برای پزشکانی که در سامانه ثبت نام نموده اند ارسال می شود خاطرنشان کرد : پانزده روز قبل از برگزاری انتخابات باید اسامی اعضای پیوسته انجمن به وزارت بهداشت ارسال شود و در روز انتخابات نیز افرادی که نسبت به پرداخت حق عضویت خود اقدام نموده و هویت آن ها تایید شده است با دریافت یوزر نیم و پسورد می توانند در  انتخابات شرکت کنند

خاکسار در خصوص امنیت برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک بیان داشت :امکان رصد کردن آنلاین برای نمایندگان انجمن وجو دارد و این افراد به عنوان ناظران انتخابات در آن روز بر امور نظارت دارند.

وی برگزاری انتخابات الکترونیک را سبب مشارکت بیشتر و کاهش وقت و انرژی عنوان کرد و ابراز داشت : با توجه به تحقیقات انجام شده برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک نتایج خوبی را بدنبال دارد و قبل از ایران سایر کشورها تجربه این نوع انتخابات را داشته اند که ما نیز باید همسو با پیشرفت هایی که در عرصه فناوری اطلاعات رخ می دهد از ابزارهای الکترونیک برای انجام امور استفاده کنیم.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.